Wiele osób zarządzających samemu wizerunkiem swojej firmy, jak i osoby zajmujące się kampanią marketingową danej organizacji uważa, że wybór gadżetów reklamowych jest prostą sprawą. Wystarczy zamówić długopisy, ołówki, notesy i po sprawie.
Jest to błędny tok myślenia. Wybierając odpowiedni produkt, należy poświęcić temu trochę czasu. Na co należy zwrócić uwagę?
Przede wszystkim należy dopasować gadżet do targetu, czyli grupy docelowej. Należy mieć na uwadze zarówno małych, jak i dużych odbiorców, płeć oraz ich potrzeby, aby dostosować właściwy upominek. Oczywiście musi on pasować na naszej firmy. Organizacja zajmująca się sprzętem AGD i RTV, oferując długopis i notes, strzeli sobie w kolano. Dużo lepszym rozwiązaniem będą pendrive’y bądź selfiestick’i do robienia zdjęć.
Stawiaj tylko na produkty wysokiej jakości, jeśli zależy Ci na dobrym wizerunku. Rozlatujący się długopis bądź uszkodzony powerbank będzie odzwierciedleniem firmy do stosunku swoich wyrobów. Jeśli nie przywiązujemy wagi do takich prezentów, to samo będzie z produktami marki.
Dopasuj gadżet do swojej branży. Wybierz coś, co nawiązuje do tego co robi twoja firma bądź z czym się kojarzy. Postaw na coś nieoczywistego. Pobudź swoja kreatywność. Pamiętaj, jednak, aby upominki były pożyteczne. Figurka z logo będzie kiepskim pomysłem.
Gadżety muszą być spójne z wizerunkiem firmy. Nieoczywiste rozwiązania, dopasowane do branży, łączące kreatywność, użyteczność oraz wygląd, to idealny recepta.