Gadżety reklamowe stanowią atrakcyjną i często niedocenianą alternatywę dla tradycyjnego e-mailingu.
Gadżety reklamowe są lepiej odbierane
Newsletter jest postrzegany przez dużą część odbiorców jako spam (pomimo najszczerszych chęci e-marketera). Gadżety reklamowe przeciwnie – świadczą o prestiżu i profesjonalizmie firmy.
Dodatkowo zazwyczaj ze względu na swoją wartość użytkową, są chętnie stosowane w codziennym życiu przez osoby nimi obdarowane.
Dłuższy cykl życia i nieograniczona ilość konwersji
Newsletter jest wysyłany cyklicznie. Jednak każda wiadomość po odebraniu przez subskrybenta traci aktualność. Dodatkowo jeden e-mail zazwyczaj może wygenerować tylko jedną konwersję. Natomiast gadżety reklamowe pełnią swoją funkcję przez cały czas, kiedy są używane przez daną osobę. W tym czasie jeden gadżet reklamowy może zostać zauważony przez wiele osób, przyczyniając się w ten sposób do promocji firmy i potencjalnej sprzedaży.