Gadżety reklamowe to jeden z ostatnich hitów stosowanych przez marketingowców oraz specjalistów od Public Relations. Nic w tym dziwnego, ponieważ wpływają one bezpośrednio na wzrost sprzedaży, a przecież właśnie o to chodzi w każdej firmie nastawionej na zysk. Jak to działa? Oczywiście wszystko opiera się na technikach wpływu społecznego i skutecznego oddziaływania.
Po pierwsze wzajemność
Działa tutaj reguła wzajemności, która stanowi jedną z kilku technik wpływu społecznego. W wielkim skrócie oznacza to, że osoba, która otrzymuje coś (w tym wypadku klient) czuje się w obowiązku rewanżu, oddania tego, co sama otrzymała. A jak to działa w handlu? Klient po prostu skorzysta z naszych usług z wdzięczności za prezent, który otrzymał zupełnie za darmo.
Po drugie nowi klienci
Jak zachęcić nowych klientów do przybycia w progi naszej firmy? Tylko prezentami. Nic nie dzieje się za darmo. Wręczając mu gadżet reklamowy, zachęcasz tym samym do poznania oferty i skorzystania z niej.