Gadżety reklamowe to jeden z najpopularniejszych sposobów, jakiego używają marketingowcy i liderzy sprzedaży. Czy jako klient zastanawiałeś się kiedyś jakie one w rzeczywistości pełnią funkcję? Dlaczego je dostajesz? Nic dzieje się bez przyczyny.
Przede wszystkim promocja
Podstawowym zadaniem gadżetów reklamowych jest wypromowanie firmy lub marki. Umieszczenie na długopisie lub notesie logo przedsiębiorstwa lub jego sloganu reklamowego zapewnia większą rozpoznawalność oraz poszerzenie potencjalnej grupy klientów. Rozdając takie gadżety na targach lub akcjach promocyjnych firma może zyskać nowych konsumentów.
Budowanie długofalowych relacji
Kolejną ich funkcją jest budowanie trwałych relacji ze stałymi klientami. Wręczając im podarunek w postaci gadżetu reklamowego można wyrazić swoją wdzięczność za korzystanie z usług. Wszyscy lubimy dostawać prezenty, także jako klienci. Szczególnie jeśli są to takie produkty jak pendrive albo bardzo praktyczna torba bawełniana o szerokim zastosowaniu.