Strategia marketingowa to jedno z najważniejszych narzędzi służących poszerzeniu bazy klientów firmy jak i podnoszącej jej reputację. Doskonale sprawdzają się nowoczesne sposoby jak duże bilbordy czy reklama w internecie, jednak to te najmniejsze, przekazywane tradycyjną formą klientowi gadżety reklamowe najbardziej zapadają w pamięć. Odznaczają się wysoką skutecznością i pozwalają kształtować pozytywny wizerunek firmy.
Charakterystyka gadżetu reklamowego
Gadżet reklamowy to zwykle mały przedmiot, na których umieszczone jest logo firmy z przeznaczeniem go do bezpłatnej dystrybucji. Wykorzystywany jest w różnego rodzaju kampaniach, spotkaniach z potencjalnymi i stałymi klientami. O jego skuteczności świadczą dwie cechy: trwałość oraz skrupulatność wykonania. Dzięki tej pierwszej gadżety na długo pozostaną w pamięci odbiorcy zwiększając tym samym prawdopodobieństwo skorzystania z usług firmy, te drugie zaś pozwolą zidentyfikować markę, by reklama stała się bardziej skuteczna, czytelna i estetyczna. Postrzeganie wizerunku danej firmy jest bowiem najważniejsze w pozyskiwaniu klientów i jej rozwoju.
Rodzaje gadżetów reklamowych
Najlepszym rozwiązaniem są przedmioty małe, które można wykorzystać podczas rutyny dnia codziennego. W zależności od sposobu i docelowej grupy odbiorców najbardziej popularne wśród gadżetów reklamowych są długopisy, ołówki, kubki z nadrukiem logo oraz koszulki. Czapki, a także parasole świetnie sprawdzą się w trakcie imprez plenerowych, a w siedzibie firmy partnerów handlowych można zaopatrzyć w pendrive z firmowym logo, a także firmową papeterię jak notesy czy karteczki samoprzylepne.